الدورى المصرى

كارثة رياضية بين عضو الاهلى وتركى آل شيخ

شهدت الساعات السابقة هجوماً عبر موقع التواصل الاجتماعى فيس بوك بين محمد سراج الدين عضو مجلس إدارة النادى الاهلى وتركى آل شيخ رئيس النادى الاهلى الشرفى السابق.

حيث أعلن من قبل محمد سراج مسؤول النادي الأهلي رسالة عبر حسابه الشخصي طالب بتدخل الدولة لعلاج فيروس “عجوز” واخر “عيل ” على الرياضة المصرية.تفاصيل الخبر من هنا.

ورد تركى عليه خلال صفحته الشخصية بموقع التواصل الاجتماعى فيسبوك

“هوا مين الهلفوت ده محمد سراج الدين؟ ايه موقعك من الاعراب بس قبل مرد عليك يا هلفوت؟”

تركى رداً على محمد سراج

ثم بعد ذلك تم الرد من قبل عضو الاهلى عبر حسابه الشخصى :

“هو انا متربي وهادي الحمد لله ودي نعمة ربتني عليها والدتي الأستاذة الجامعية ووالدي وهو لواء مدفعية سابق في الجيش المصري بس افتكر انه كان علمني كمان ان الكرامة دي اعلى واهم صفات الإنسان وان عمري ما اقبل اي تجاوز في حقي”.

مضيفاً “انا بشفق عليك حقيقي لأنك ملقتش حد يربيك تربية سوية أو يعلمك ان مش كل حاجة المظاهر والشو والهبل اللي بتعمله ده اللي خلاك مسخة أمام العالم كله”.

ثم شدد قائلاً :

“وانا مش بشوفك يا تركي ال شيخ من اول يوم غير واحد ناقص وجاهل وهفضل اشوفك كده على طول وعلى فكرة انت مش كاسر عيني وانت عارف كده كويس ولا عمرك هتقدر في أحلامك حتى تكسرها ولا انت ولا اتخن تخين”.

 محمد سراج رداً على تركى

وكان تركى آل شيخ قد قام بنشر رسالة غامضة سابقاً عبرحسابه الشخصى فيسبوك :

“اذا كان القرار بيد ادارة مش عاوزه مصلحة النادي وبيعطلو اي اي حاجه تصب في مصلحة النادي … وصبرت عليها كتير بس واضح انهم مش حيتغيرو في حاجه … الحمدالله عندي نادي في أوروبا ! والباب الي يجيلك منه الريح سده واستريح … لغاية مايجي رجال يقدرو الرجال!”.

ثم بعد ذلك علق بهذا التعليق عبر حسابه الشخصى بفيس بوك  “أهل مصر أهل طيبة وكرم وجدعنه ووفاء واخلاق … الرسالة وصلت؟”.

تركى رداً على محمد سراج

 

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى